know-before-you-buy-decoding-nutritional-facts

Weet wat je koopt: het ontcijferen van het etiket.

Monica Gullon

Of je kind nu speciale babyvoeding of gewone maaltijden eet, je zult op het etiket moeten kijken. Hier moet je op letten.

Portiegrootte


Portiegrootte van babyvoeding is de hoeveelheid eten die een baby jonger dan 2 jaar per keer zou op moeten kunnen. (Portiegrootte op de verpakking van gewone voeding is de hoeveelheid die een volwassene per keer zou kunnen eten.)

Calorieën


Dit is de energiewaarde die je baby uit zijn voedsel kan krijgen.

Vet


Het etiket op babyvoeding vermeldt alleen de totale hoeveelheid vet in het voedsel, geen caloriepercentages die uit het vet komen.

Koolhydraten


Natuurlijk helpt het vermijden van koolhydraten volwassenen kilo's te verliezen, maar ze zorgen ervoor dat het eiwit in het dieet op de juiste manier wordt gebruikt om nieuw weefsel aan te maken.

Vezels


Vezels zitten in fruit, groenten, peulvruchten en granen. Er is geen bepaalde aanbevolen hoeveelheid van vezels voor baby's.

Ten slotte is het belangrijk te weten dat etiketten op babyvoeding vereenvoudigd zijn omdat kleintjes zoveel mogelijk voedingsstoffen binnen moeten krijgen om te kunnen groeien!

Misschien vind je dit ook interessant: