5 pregnancy diet tips

Vijf voedingstips tijdens de zwangerschap

"Eten voor twee" betekent niet twee keer zoveel op je bord opscheppen, maar het betekent wel twee keer zo gezond eten!

Als je in verwachting bent is het slim om bij iedere hap die je neemt de meest voedende ingrediënten binnen te krijgen. Maar wat kan je nu het beste eten als je in verwachting bent? Lees verder om dit te ontdekken!

Gezond eten tijdens de zwangerschap 1: eieren


Eieren zitten vol met eiwitten, vitamine A en E, en ook vitamine B, een voedingsstof die je baby helpt bij het ontwikkelen van zijn hersenen. Deze superfoods zijn makkelijk klaar te maken en je maakt er heel snel een makkelijke maaltijd mee. Probeer roereieren, met kaas in een sandwich of bovenop licht gebakken rijst, heerlijk en perfect voor een zwangerschapsdieet.

Gezond eten tijdens de zwangerschap 2: melkproducten


Calcium is een must voor de ontwikkeling van babybotten. Magere melk, kaas gemaakt van gepasteuriseerde melk en yoghurt zijn heerlijke manieren om deze belangrijke mineraal binnen te krijgen. Probeer een paar keer per dag melk te drinken en eet dagelijks yoghurt of een stuk kaas.

Gezond eten tijdens de zwangerschap 3: noten


Noten zijn makkelijk mee te nemen, lang houdbaar en het zijn perfecte snacks als je onderweg bent. Ze bieden tevens een buitengewone bron van eiwitten en gezond vet, wat kan helpen bij de ontwikkeling van je baby. Amandelen, pinda’s en walnoten zijn een goede keuze, en hun botervarianten ook.

Gezond eten tijdens de zwangerschap 4: fruit


Of het nu vers fruit, bevroren fruit of fruit in blik is, het zit vol vitaminen en vezels, die heel belangrijk zijn voor een zwangerschapsdieet omdat ze helpen bij constipatieproblemen. Lees goed het etiket voordat je fruit in blik eet. Fruit dat in water is ingeblikt, is beter dan fruit in een zoetige siroop.

Gezond eten tijdens de zwangerschap 5: ijzer


IJzer is een essentieel mineraal dat helpt de bloedvoorziening van je baby te creëren en kan ook bloedarmoede tijdens de zwangerschap tegengaan. Mager vlees, verrijkte granen en spinazie zijn fantastische ijzerbronnen voor een zwangerschapsdieet. Bevroren spinazie is goedkoop en makkelijk klaar te maken (meng het door een stoofschotel of in pastasauzen).

Je bent waarschijnlijk veel bezig met de ontwikkeling van je baby en het verbeteren van je eetgewoontes is een makkelijke manier om de gezondheid van je baby te verbeteren.

Let op met wat je koopt, probeer zo veel mogelijk onbewerkt voedsel te eten. Overleg met je dokter over je voedingspatroon tijdens de zwangerschap, als je vragen hebt over welke dingen je wel of niet mag eten.

Misschien vind je dit ook interessant: